redlinski

Pij świeżo wyciskane soki warzywne

Lekcja #25 |

Powszechnie uważa się, że soki to samo zdrowie. Dlatego też pijesz soki z kartonu zakładając, że dajesz swojemu organizmowi to co najlepsze. Natomiast jeśli jesteś bardziej świadomym konsumentem kupujesz tzw. soki jednodniowe, które nie są pasteryzowane. Prawie dobrze robisz, choć to „prawie” stanowi różnice.

Chcąc odczuć pozytywne skutki spożywania soków musisz postawić na naturalność i świeżość, metodę wyciskania oraz warzywa. Soki mają największą wartość zdrowotną zaraz po ich sporządzeniu, wówczas znajduje się w nich najwięcej enzymów, minerałów i witamin – to najlepsza forma multiwitaminy. Dlatego pij soki zaraz po ich przygotowaniu. Jeszcze więcej tych dobroczynnych substancji zachowasz w sokach jeśli będziesz do ich sporządzenia korzystać z wyciskarki wolnoobrotowej, a nie z sokowirówki. Z tych dwóch względów postaw przede wszystkim na soki przygotowane samodzielnie. Jeśli już jesteś poza domem szukaj miejsc gdzie soki są wyciskane po złożeniu zamówienia za pomocą wolnoobrotowej wyciskarki. Trzecią kluczową sprawą jest polubienie soków warzywnych, choć większość ludzi poszukuje zdrowia w sokach owocowych. To jest błąd, soki owocowe mają zbyt dużo fruktozy, która przesłania ich skuteczność. Dlatego zaprzyjaźnij się z sokami warzywnymi, również zielonymi, oczywiście niedosładzanymi. Jedynym akceptowalnym owocem, którym możesz wzbogacić sok warzywny jest jabłko. Jeżeli możesz korzystaj z warzyw ekologicznych. Jeśli już musisz kupić w sklepie jakiś napój, a nie masz ochoty na naturalną niegazowaną wodę, wybierz sok jednodniowy, ale warzywny i w szklanym opakowaniu, najlepiej ciemnym.

Pomimo tych wszystkich superlatyw, które tyczą się soków, pamiętaj, że nie zostaliśmy stworzeni do żywienia się wyłącznie lub w głównej mierze sokami. Stąd też traktuj soki jako jeden z elementów diety, bo każdy produkt może stać się trucizną, przy nadmiarowej dawce. Oczywiście od tej reguły istnieje wyjątek w postaci kuracji leczniczej, choć wówczas musisz wspomóc organizm w oczyszczaniu się z toksyn, aby właśnie soki pośrednio Cię nie zabiły. To jak dużo pijesz soków dostosuj do pory roku, klimatu w jakim żyjesz oraz swojej konstrukcji ciała. W klimacie lub porach ciepłych pij więcej, w klimacie lub porach zimnych mniej. Jeżeli jesteś typem Ruch (Vata) pij niewiele, bo soki wychładzają, jeśli jesteś typem Transformacja (Pitta) umiarkowanie, a będąc typem Stabilizacja (Kapha) możesz pić całkiem sporo.

Jeżeli rozejrzysz się dookoła zobaczysz, że świadomość ludzi w zakresie zdrowotnych właściwości soków rośnie. To dobrze, ale żeby było to naprawdę z korzyścią dla zdrowia, trzeba jeszcze kilku zmian, o których dowiedziałeś się z tej lekcji. Pij naturalne świeże soki warzywne, a Twoje zdrowie będzie lepsze, zyskasz więcej energii i poczujesz lepszy związek z naturą.

Esencja

  1. Pij soki warzywne, a nie owocowe, najlepiej z produktów ekologicznych.
  2. Soki przygotowuj w wyciskarce wolnoobrotowej i pij zaraz po przygotowaniu.
  3. Pij więcej soków im cieplejsza pora roku lub cieplejszy klimat i na odwrót.
  4. Soki wyziębiają, więc dostosuj je do konstrukcji Twojego ciała.
  5. Pij soki z umiarem, bo to element diety, a nie sposób odżywiania.
  6. Naturalne, świeżo przygotowane soki warzywne to najlepsza forma multiwitaminy, multiminerału, multienzymu.