redlinski

Pij przede wszystkim naturalną wodę

Lekcja #5 |

Woda to źródło życia. Twoje ciało składa się w 60% z wody, więc jesteś również tym, co pijesz, a nie tylko tym, co jesz.  Od czasów pierwotnych Twoim podstawowym napojem jest woda i tak powinno pozostać, jeśli chcesz być zdrowy.

Pij wodę czystą, czyli pozbawioną drobnoustrojów i szkodliwych związków. Najlepiej, aby to była woda z ujęcia podziemnego charakteryzująca się pierwotną czystością. Wymaga ona tylko napowietrzenia, ewentualnego obniżenia stężenia żelaza lub manganu oraz mikrofiltracji. Wody butelkowane mineralne i źródlane to właśnie wody pierwotnie czyste.

Wbrew temu, co perswaduje się społeczeństwu, woda z wodociągów nie nadaje się do bezpośredniego spożycia. Mam taką jedną zasadę.

Jeśli coś nie jest rekomendowane do spożycia przez kobiety w ciąży, matki karmiące lub dzieci to oznacza, że w ogóle nie nadaje się do spożycia!

Tak jest z wodą chlorowaną (stanowisko PTG). Poza tym woda z wodociągów może być zanieczyszczona związkami niebadanymi i nieusuwanymi podczas jej uzdatniania – np. pestycydami.

Jaką wodę więc pić? Najlepiej pierwotnie czystą, ale pewnym kompromisem jest stosowanie do bezpośredniego spożycia wody pierwotnie czystej, a do gotowania wody z wodociągów po przefiltrowaniu z wykorzystaniem węgla aktywnego. Nie przesadź również w drugą stronę. Nie spożywaj wody destylowanej, demineralizowanej, dejonizowanej, nie stosuj filtrów odwróconej osmozy – to nie jest naturalny napój człowieka. W ten sposób nabawisz się problemów zdrowotnych!

Pij wodę naturalną, czyli umiarkowanie bogatą w sole mineralne (źródlaną lub nisko/średnio mineralizowaną), niegazowaną, niekolorowaną i sztucznie niewzbogacaną smakowo. Wodę bardzo bogatą w minerały traktuj jak lekarstwo.

Przechowuj wodę w naczyniach szklanych, ostatecznie w pojemnikach ze stali szlachetnej. Całkowicie zrezygnuj z wody w plastikowych butelkach oraz w kartonach, a o aluminium i miedzi zapomnij. Woda wchodzi w reakcję z tymi materiałami i zmienia swoje właściwości. Woda w szklanych butelkach jest droższa, ale tylko ta „markowa”. Znajdź lokalną rozlewnię wody pierwotnie czystej, wyjdzie taniej niż zakup wody w plastiku.

Pij wtedy, gdy czujesz pragnienie. Odpuść sobie wszelkie rekomendacje ile wody powinieneś pić. Słuchaj swojego organizmu, zarówno odwodnienie jak i przewodnienie jest złe. Jest jeden wyjątek od tej reguły. Gdy Twój organizm jest w tak złym stanie, że nie potrafi określić właściwego zapotrzebowania na wodę, wówczas musisz go w tym wyręczyć. Pamiętaj, że woda leczy.

Temperatura wody ma znaczenie. Kiedy jest zimno lub Tobie jest zimno pij ciepłą wodę (niegorącą), a kiedy jest ciepło lub Tobie jest za ciepło to pij wodę o temperaturze otoczenia. Przy temperaturach tropikalnych możesz pozwolić sobie na jej schłodzenie. To wszystko nie zaburzy wewnętrznego termostatu, a organizm, zamiast wykorzystać energię na ogrzanie lub schłodzenie wypitej wody, będzie mógł ją (energię) spożytkować na inne ważne procesy zachodzące w Twoim organizmie.

Co wodą nie jest? Wodą nie są napoje, soki, nektary, wody koloryzowane i smakowe. Wodą nie jest ani herbata ani kawa – jedno i drugie pośrednio odwadnia, a nie nawadnia. Wodą nie są także herbaty ziołowe i owocowe, traktuj je funkcjonalnie.

Postaw przede wszystkim na picie wody. Niech 2 na 3 Twoje napoje stanowi woda. W pozostałych przypadkach pij soki warzywne przyrządzone własnoręcznie, herbaty owocowe, ziołowe i rooibos.

Esencja

  1. Na co dzień pij przede wszystkim wodę, najlepiej pierwotnie czystą.
  2. Pij wtedy, kiedy czujesz pragnienie.
  3. Wybieraj wodę nisko/średnio mineralizowaną, niegazowaną, niefarbowaną.
  4. Pij wodę o temperaturze zbliżonej do otoczenia lub cieplejszą.
  5. Wybieraj szklane butelki.
  6. Wodę z wodociągów filtruj z pomocą węgla aktywnego.