redlinski

Gimnastykuj się codziennie o poranku

Lekcja #20 |

To naturalne, że z wiekiem Twoje ciało traci na samoistnej elastyczności. Dlatego też wymaga ono od Ciebie gimnastyki, aby tą elastyczność utrzymać. Będąc młodym nie odczuwasz dużej różnicy w funkcjonowaniu Twojego ciała w zależności od pory dnia. Będąc trochę starszym, już wiesz, że rano po wstaniu Twoje ciało nie ma takiej zwinności jak w ciągu dnia, kiedy się rozrusza. Zrób coś dla siebie i podaruj swojemu ciału kilka minut poranka, aby się trochę powyginać.

Najlepiej, abyś zaczął gimnastykę już w łóżku po przebudzeniu. Poranne przeciąganie się to nie oznaka lenistwa, a naturalna gimnastyka ciała. Spójrz, co robi kot po przebudzeniu, przeciąga się. Ty również będąc jeszcze w łóżku wyciągnij się, przyciągnij raz jedno raz drugie kolano do klatki piersiowej, unieś biodra do góry, a na koniec skul się na plecach. Teraz jesteś gotowy do wstania.

Dalszy ciąg gimnastyki zrób przed śniadaniem. Zachęcam Cię do naprawdę kilku lekkich ćwiczeń rozciągających i rozgrzewających. Zaczynaj mało dynamicznie. Zrób kilka skłonów, przysiadów, pompek, pajacyków, podskoków. Chodzi o lekkie rozbudzenie organizmu, żadnych ciężkich i długotrwałych ćwiczeń, które powodują, że się pocisz. Zbytnie obciążanie organizmu przyśpiesza jego starzenie, chodzi o zachowanie elastyczności ciała, a nie o budowanie atletycznej sprawności. Kiedy nabierzesz już rutyny, będziesz mógł zwiększyć liczbę powtórzeń do kilkunastu czy kilkudziesięciu, ale bez przesady. Ostatecznie ważniejsze jest narastające tempo niż liczba powtórzeń, bo chodzi tutaj o sprawność ogólnorozwojową, a nie o przeciążanie mięśni i stawów. Podczas gimnastyki, jeśli wykonujesz ją w pomieszczeniu, możesz otworzyć okno, świeże powietrze lepiej dotleni Twój mózg. Świetną formą uzupełniającą powyższe ćwiczenia jest joga, do czego Cię będę jeszcze zachęcał w innych lekcjach.

Najważniejsze, abyś gimnastykował się każdego dnia, to klucz do funkcjonalnego ciała. Sam zobaczysz jak zmieni się Twoje nastawienie do poranka. Będziesz miał więcej energii i z uśmiechem spojrzysz na wyzwania budzącego się dnia. Natomiast na starość Twoje ciało zachowa swoją elastyczność i będzie Ci wdzięczne, a Ty jemu. Pamiętaj, w zdrowym ciele zdrowy duch!

Esencja

  1. Dzień rozpocznij od przeciągania się w łóżku.
  2. Przed śniadaniem wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających i rozgrzewających.
  3. Jeśli gimnastykujesz się w pomieszczeniu możesz to robić przy otwartym oknie.
  4. Nie przeciążaj się, ważniejsze jest narastające tempo w krótkim czasie niż liczba powtórzeń.
  5. Joga to świetna forma ćwiczeń gimnastycznych.