redlinski

Chodź spać i wstawaj zgodnie z rytmem natury

Lekcja #16 |

Jeżeli poszukujesz metody na zwiększenie swojej energii życiowej i poprawienie swojego codziennego nastroju to ta lekcja jest dla Ciebie. Choć muszę zastrzec, że jeśli nie spróbujesz to najpewniej nie uwierzysz, że rytm dnia ma tak duży wpływ na Ciebie.

Chodzisz o nieregularnych godzinach spać, kładziesz się zbyt późno lub zbyt późno wstajesz, śpisz raz dłużej raz krócej, śpisz za krótko lub za długo. Właśnie w ten sposób szkodzisz sobie. Twoje ciało potrzebuje funkcjonować w pewnym powtarzalnym cyklu, który zapewnia mu odpowiedni okres na regenerację. Ten cykl to cykl dzienny, który regulowany jest przez Twój zegar biologiczny, a on sam działa zgodnie z prawem natury – wschodami i zachodami Słońca. Odpowiednia dawka snu podana w odpowiedni sposób uwalnia Cię od stresu, wzmacnia układ odpornościowy i zwiększa Twoją witalność.

Istnieje coś takiego jak optymalna pora położenia się spać – przed 22.00, oraz optymalna pora wstania – przed 6.00. Związane jest to z naturalnym cyklem dnia i nocy wynikającym z ruchu obrotowego Ziemi. Śpiąc nie mniej niż 7 i nie więcej niż 8 godzin na dobę zapewnisz sobie wystarczającą dawkę odpoczynku. W praktyce, najlepiej abyś wybrał sobie konkretną godzinę, o której codziennie chodzisz spać oraz wstajesz. To pozwoli Twojemu organizmowi wejść w znany rytm i złapać równowagę.

Na pewno chciałbyś wiedzieć czy to działa. Zrób więc proszę prosty test. Przez miesiąc zastosuj powyższe wskazówki. Następnie zrób jeden dzień odskoczni od tej rutyny i pójdź spać po 23.00. Rano będziesz mógł ocenić jak się czujesz. Już teraz mogę Ci powiedzieć, że będziesz czuł się fatalnie.

Powyższa metoda, poza tym, że pozwala zharmonizować Twoje ciało, ma jeszcze jedną zaletę. Rozpoczynając dzień między 4.00 a 6.00 rano poczujesz zapach świtu, który nastroi Cię pozytywnie na cały dzień, a sam dzień wyda Ci się dłuższy niż zwykle.

„Jak dobrze wstać, skoro świt. Jutrzenki blask, duszkiem pić. Nim w górze tam, skowronek zacznie tryl”polecam

Esencja

  1. Śpij nie mniej niż 7 i nie więcej niż 8 godzin na dobę.
  2. Kładź się spać przed 22.00 i wstawaj przed 6.00.
  3. Chodź spać i wstawaj codziennie o tej samej porze.